Ska i buy my bolagets optioner


Varför du borde tänka två gånger innan du köper din kompanysakt Köpa aktier i ditt företag verkar som en logisk investering till nominellt värde. Vilket bättre sätt är det för att visa högre uppdrag, inte bara din lojalitet utan också din vilja att satsa på dem Problemet är att du bara gör dig mer ekonomiskt sårbar i processen. Allt du behöver göra är att återkalla Lehman Brothers öden. MCI WorldCom och Enron anställda som tittade på sina pensionssparande försvann när företagen tankade. Deras historier borde fungera som en försiktighetshistoria, och ändå tilldelar 40 procent av arbetarna, vars 401 (k) planer tillåter dem att köpa företagslager, fortfarande 16 till 19 procent av sin portfölj till orsaken, enligt en rapport från 2012 av Medarbetarförmån och forskningsinstitut. De flesta experter rekommenderar att investera ungefär hälften så mycket, om någon, till arbetsgivarlagret. Tänk på det här sättet. Om du arbetar för ett företag är du i princip redan en investerare där. Du tar en risk för att de kommer att lyckas och du kommer att vara anställd för lång sikt. Om de går under, kommer du att förlora din inkomst och i vissa fall dina fördelar också. Om du har 20 procent av dina pensionsbesparingar också knutna i maskinen, så sätter du ännu mer av dina finanser på spel. Moshe Milevksy, en finansprofessor vid York University i Toronto, har länge underrättat enskilda investerare mot denna väg. Han berättade nyligen Reuters Lewis Braham, det klokare alternativet skulle vara att styra sina aktieval i motsatt riktning för sin bransch helt och hållet (närmare bestämt i enskilda branschfokuserade börshandlade fonder för att täcka alla andra sektorer på marknaden men deras eget.) . På så sätt undviks korsningen mellan din karriär och din investeringsportfölj, sa han. Grunden: Att investera en del av din portfölj med din arbetsgivare är inte en surefire resa till poorhouse, men var försiktig med hur stor en bit av din paj du är villig att ge upp. SE ÄVEN: Tänk två gånger innan du konverterar till en Roth IRA Följ Smart Investor och missa aldrig en uppdatering Varför du borde tänka två gånger innan du köper dina företag StockDon8217t Köp för mycket företagslager Jag gick till lunch med ett par tidigare medarbetare den andra dagen och vi diskuterade aktuella problem vid mitt tidigare företag. Jag nämnde aldrig det när jag letade efter ett nytt jobb. men mitt tidigare företag hade ekonomiska svårigheter. Dessa problem har nyligen intensifierats och under de senaste 12 månaderna har stock8217s aktie minskat över 75. Det är ett extremt belopp och det ställer företagets framtid i tvivel. Jag är glad att jag inte längre är anställd av dem, men jag är inte glad över situationen för några av mina vänner och tidigare medarbetare. Don8217 lägg alla dina ägg i en korg En av de saker jag försöker göra med min investeringsportfölj är diversifiera min innehav bland flera olika investeringar. Jag investerar främst i indexfonder eftersom de har de lägsta avgifterna och i allmänhet täcker ett brett utbud av alternativ. En sak som jag håller mig borta är att investera i mitt företag8217s lager. It8217s inte svårt att hitta exempel på människor som förlorat sina livsbesparingar efter att ha investerat kraftigt i sitt företag 8211 bara för att se det gå upp i magen. Prime exempel är Enron, WorldCom och dussintals DOTcom8217s som hade uppblåsta priser innan världen insåg att de bara var spekulationer och botten föll ut. En annan anledning är att ditt jobb är troligtvis din huvudsakliga inkomstkälla, så det representerar redan en stor del av dina totala inkomstproducerande tillgångar (kom ihåg att du kan överväga din förmåga att skapa inkomst som tillgång). I gymnasiet berättade min pappa om att han inte investerade i sitt företagsbestånd var att om företaget lyckades lyckas, skulle han ha ett jobb som skulle gå bra. Han valde istället att investera i indexfonder och liknande innehav som har gjort bra för honom. Vad sägs om att matcha företag Ibland ger företagen 401 (k) fonder som lager, eller de finansierar pensioner med aktiebolag. Om det är ditt enda val, ska du antagligen ta det. Det är trots allt gratis pengar, men du bör vara försiktig med att mängden bolag du äger äger inte8217t bli alltför tungt baserat på din totala portfölj. Du kan titta på att sälja en del av det när det är möjligt för att bibehålla en balanserad portfölj 8211. Var försiktig med eventuella skatteeffekter. Vad sägs om företagsrabatter Några företag erbjuder anställda aktieinköp planer som tillåter sina anställda att köpa aktier med rabatt. Ibland kan det vara en bra affär. Om du känner till ditt företag och tycker att det är väl värderat (och du handlar inte med insiderinformation) kan det vara bra att göra ett köp. Kom bara ihåg att inte äga för mycket företagslager i förhållande till dina totala innehav. Du bör dock bara köpa ditt företag8217s lager baserat på det inneboende värdet och inte bara för att du får rabatt. En 10 rabatt på något som är övervärderat betyder trots allt att du kanske bryter ut i bästa fall eller i värsta fall förlorar pengar. Ägar företagets lager isn8217t dåligt 8211 it8217s handlar om balans Precis som allting är balansen nyckeln. Din karriär är redan starkt investerad i ditt företag, så fokusera dina andra investeringar på platser som ger dig den bästa avkastningen. Det sista du vill hända med ditt företag är en annan Enron-typsituation. Artikel av Ryan Guina Ryan Guina är grundare och redaktör för Cash Money Life. Han är en författare, småföretagare och entreprenör. Han tjänstgjorde över 6 år på aktiv tjänst i USAF och är för närvarande medlem i IL Air National Guard. Han skriver också om militära pengar ämnen och militära och veteraner fördelar på The Military Wallet. Obs! Om kommentarer på denna sajt: Dessa svar lämnas inte eller beställs av bankannonsören. Svaren har inte granskats, godkänts eller på annat sätt godkänts av bankannonsören. Det är inte bankannonsörens ansvar att säkerställa alla inlägg och orörfrågor. Jag är vanligtvis överens om att diversifiering är den bästa politiken för de flesta. men som bufett säger, diversifiering innebär att du inte vet vad du gör. om du tror att ditt företagsbestånd kommer att hoppa raket är det inget fel att vara över förlängd i en riktning. Mycket sant. Men det här är mer av en generalisering istället för en 8220onstorlek som passar all8221 artikeln. Buffé är en sällsynt person som är bland de bästa i världen på vad han gör. De flesta människor har inte tid, energi, kunskap eller disciplin för att spåra deras company8217s lager tillräckligt för att förstå alla risker som är förknippade med att hålla för mycket företagsaktie. Tack för kommentaren, uppskattar jag alltid de som tar en annan vy. Det hjälper mig alltid att lära mig att jag håller med om att diversifiering är svaret. Jag tror att du borde köpa något lager i det företag du arbetar för 8211, bara don8217t har stora mängder och procentsatser där. 8220Hvis du är professionell och har självförtroende, skulle jag förespråka massor av koncentration. För alla andra, om det inte är ditt spel, delta i total diversifiering. Ekonomin kommer att göra bra över tiden. Se till att du inte köper till fel pris eller fel tid. Det är vad de flesta borde göra, köpa en billig indexfond och långsamt dollarkostnad i genomsnitt.8221 Jag tycker att det är ganska klart 8211 att nästan alla borde använda diversifiering. Han har också nyligen satsat pengar på hedgefonder chefer de kommer inte slå SampP 500 efter att ha beaktat sina avgifter under 10 år. Så där indikerar han verkligen mer vad jag tror att han tror än att citatet säger 8211 väsentligen inte en hel del yrkesverksamma bör göra det (som han och Munger, kanske Soros, Rodgers8230). Observera, John, att buffén tycks tycka att det är rätt för 99 av personer som inte har tid att vara industrigenier och gör sitt arbete och lever sina liv. Därför indexering och liknande8230 som minst följer marknaden (vs dum diversifiering där du bara investerar i någonting). Jag tror att folk ofta har för mycket förtroende för aktiebolag. En ex-chef ville ha aktiebolag eftersom hon tyckte att vi var ett bra företag. Vi var bra som människor, men jag har ingen aning om hur vi var ekonomiska. Hon hade ännu mindre. Men det var ett bra företag. Lyckligtvis var hon främst investerad i en målpension. Inte lika dynamisk, men undviker stora skruvuppdrag också. Jag skulle inte tänka på att få aktiebolag som match om jag kunde sälja den under en viss period. I8217d snarare efterliknar jag mina val. Väl att få aktiebolag till en rabatt är en bra investering beroende på det slutliga trycket. Kan du sälja det direkt efter att du köpt det eller måste du vänta i 2 år Om innehavsperioden är mindre än 6 månader kan det vara meningsfullt att köpa aktierna med rabatt och säkring med ett köpoption. Stort inlägg och försiktigheten att äga för mycket företagsaktie enligt min åsikt kan betonas nog. Be bara de anställda hos Bear Stearns och andra. Mitt hjärta går verkligen ut till trofasta medarbetare som har bränts av företagslager. Jag känner också att det kan finnas en psykologisk faktor på jobbet när det gäller företagslager. Jag får förnuftet att vissa människor känner att de borde äga företagslager ur lojalitet mot sitt företag och känna sig illojala när de säljer aktier. Jag säger att personer som äger några aktier är okej men att ha en betydande andel av dessa besparingar i ditt företag kan vara ett stort misstag. Jag fick lager i ett företag som jag jobbat på nyligen och sålde hela insatsen på uppgörelsen. Min resonemang var detsamma som Ryan8217s eftersom jag hade en mycket hög exponering mot det här företaget helt enkelt av det faktum att det var min enda inkomstkälla. Sedan jag sålde det, är beståndet nere 25. Det är roligt att folk nämner Buffett. När jag fick aktier i mitt företag frågade jag mig en enkel fråga. Skulle Buffett äga detta Svaret var nej. Utdelningstillväxt Investor, bra kommentar. En sak att komma ihåg är att vissa företag har en policy att ta en negativ ställning på företaget, oavsett om man säljer kort eller köper en uppsättning. Inte säker på hur de skulle få reda på det, men det var en policy hos mitt senaste företag och jag antar att det skulle vara ett slutgiltigt brott. Jag tror att det beror på reglerna för försäljning, som nämnts av utdelningstillväxt Investor, företaget (vare sig väletablerat eller relativt nytt) och rabatten du får. Mitt företag brukade erbjuda en anständig rabatt, det var det lägsta av antingen start - eller slutdatum för varje 6 månadersperiod, nu är det bara en liten rabatt och endast slutdatumspriset. Det har gjort det mycket mindre attraktivt, och jag don8217t därför inte längre delta i aktieinköpsplanen. Se, dåsken säger, 8220Put inte alla dina ägg i en korg8221 8211, det är bara ett sätt att säga: 8220Skatt dina pengar och din uppmärksamhet8221 men den vise mannen säger 8220Putta alla dina ägg i en korg och - VÄLJ DET BASKET.8221 - Mark Twain Lämna en kommentarWhat ska jag göra med Mina aktieoptioner Uppdaterad 13 oktober, 2016 Options är en bra bonus som erbjuds av många företag. Optionsoptioner gör att du kan köpa aktier till ett reducerat pris. Du måste hålla på lageret under en viss tid innan du kan sälja beståndet. Företaget gör att arbetstagaren kan dra nytta av företagets tillväxt när de erbjuder aktieoptioner. Start-ups erbjuder ofta detta alternativ med en lägre startlön, men större företag kan också erbjuda aktieoptioner. När ska jag köpa aktieoptioner Om du har fått möjlighet att köpa aktieoptioner kanske du vill utnyttja dem om du för närvarande har råd att göra det. Du borde inte gå in i skuld för att köpa aktieoptioner. Det är viktigt att du väger risken för dessa bestånd mot vad du har råd att förlora. Du bör också bara köpa aktieoptioner om du är övertygad om att företaget kommer att fortsätta växa och vinst. Du bör också titta på villkoren för aktieoptionerna och hur länge det tar dig att bli innehavare av aktierna. Om du planerar att lämna företaget snart, kanske du inte vill köpa aktierna. När du köper aktierna bör du också planera för skatteimplikationer, vissa aktieoptioner ges som skattefria och du betalar bara en kapitalvinstskatt när du säljer dem. Övriga redovisas som skattepliktig inkomst. När ska jag inte utnyttja aktieoptionerna Ibland kan det erbjudna priset inte vara djupt diskonterat för att vara till nytta. Om rabatten inte är så djup eller om det nuvarande marknadspriset har sjunkit under det belopp som de erbjuder dina alternativ till är det inte en bra affär. Du kommer att förlora pengar när du bestämmer dig för att sälja aktierna. Om du inte har råd med dina aktieoptioner, borde du verkligen inte köpa dem. Det betyder att du inte går in i skuld eller slutar köpa en månads39s värde av utgifter på ett kreditkort för att ha råd med alternativen. Vad gör jag med Mina aktieoptioner när jag har dem Om du köper aktieoptionerna bör du ställa in en riktlinje om när du vill sälja aktierna. Du kanske vill hålla fast vid en viss andel av dina aktier, men det är viktigt att diversifiera dina investeringar och besparingar, så du måste sälja några av dina aktier. Du kan ange en dollarnsiffra för att ange när det är dags att sälja dina aktier, och sedan sälja den procentandel du har satt. Dessutom kanske du vill ställa in ett annat belopp när du säljer en annan procentandel. Du kan ha tider när aktierna minskar i värde, inte panik och sälja dem. Du borde rida ut lågorna i lagren. Den största risken att utnyttja aktieoptioner är att ha för mycket av dina pengar bundna i ett enda lager. Var noga med att diversifiera så fort du kan. Kan jag använda aktieoptioner för pensionssparande Det är möjligt att använda dina aktieoptioner för dina pensionsbesparingar, men de kommer inte att skyddas mot skatter på samma sätt som dina investeringar i en 401 (k) eller IRA skulle vara. En väg runt det är att investera pengar du får från att sälja det eller från utdelningar i ett IRA-konto. När du äger aktier får du utdelning på aktierna. Du bör bestämma vad du vill göra med pengarna nu. Du kan verkligen förbättra dina pensionssparande genom att placera dina utdelningar direkt i en IRA eller ett annat sparkonto som har öronmärkts för pensionering. Det kan vara frustrerande att inse att de aktier du har hållit på som säkerhet har sjunkit i värde. Om du ser på att komma in på marknaden bör du prata med en finansiell planerare. och diskutera hur aktieoptionerna passar in i din övergripande finansiella plan. Om du verkligen vill bygga rikedom. du måste noggrant följa en budget, planera för pensionering och investera klokt. Det tar tid, men det är möjligt.

Comments